Er was een tijd dat winkelen werd gedefinieerd door ketenwinkels en warenhuizen, maar in dit tijdperk ontdekken veel shoppers dat ze worden aangetrokken tot winkelcentra die een verscheidenheid aan lokale bedrijven en voorzieningen aanbieden. In een poging om dit type winkelen aan te trekken, ondergaat winkelcentrum Boulevard-Zuid in Eindhoven, Nederland, grote renovaties die niet alleen zijn esthetiek verbeteren, maar ook gericht zijn op het creëren van comfortabele ruimtes waar mensen tijd kunnen doorbrengen, plaatsen voor vermaak en winkelen. Shoppers hebben positief gereageerd op de verbouwing van het centrum en de nadruk op de winkels die deel uitmaken van de gemeenschap. Terwijl de aanpak om shoppers tevreden te houden in dit soort centra draait om esthetiek, benadrukt het ook iets dat de gezondheidszorgsector de afgelopen 20 jaar zo succesvol heeft gemaakt: vertrouwelijkheid.
De term “Hippocratische Eed” wordt gebruikt om te verwijzen naar het concept dat medische professionals verantwoordelijk zijn voor de hoogste normen, en patiënten een niveau van vertrouwelijkheid garanderen dat vertrouwen inspireert. De eed is nu gecodificeerd in de vorm van documenten zoals de overeenkomst inzake vertrouwelijkheid van werknemers in de gezondheidszorg, die de toewijding van de gezondheidszorggemeenschap aan hun patiënten en cliënten aantoont. Veel van deze basisnormen zijn overgeslagen naar andere sectoren, waarbij iets zo eenvoudigs als een overeenkomst inzake vertrouwelijkheid van werknemers verbindingen maakt via technologie, wat de kans op datalekken heeft vergroot.
De sleutel tot een HIPAA-overeenkomst inzake vertrouwelijkheid van werknemers is dat ze een mandaat vaststellen om niet alleen de gezondheid en privé-informatie van patiënten te beschermen, maar winkels zoals die in het winkelcentrum Boulevard-Zuid kunnen een bladzijde uit het HIPAA-handboek nemen en ervoor zorgen dat hun werknemers vertrouwde vertegenwoordigers van de winkel zijn. Klanten verwachten dat een werknemer hun privacy respecteert en daarom de reputatie van de winkel beschermt in dezelfde zin als van werknemers in de gezondheidszorg wordt verwacht dat ze dat doen. Bijvoorbeeld, hoewel je zou hopen dat de meeste mensen gevoelige informatie privé houden, overweeg dan het feit dat je wilt dat je klantinformatie wordt beschermd tegen mensen die in jouw organisatie werken. Als een werknemer toevallig op de hoogte is van informatie zoals je creditcardnummer of burgerservicenummer, dan moet hij of zij verantwoordelijk zijn voor het beschermen van die informatie tegen anderen, vooral tegen degenen die kwade bedoelingen hebben. Daarom wordt een overeenkomst inzake vertrouwelijkheid van werknemers een onderdeel van de contractuele verplichtingen van een ondernemer, die niet alleen de klant beschermt, maar ook hun eigen bedrijf.
Hoewel studies onthullen dat datalekken nog steeds vrij gebruikelijk zijn, toont de jeugdigheid van informatiebeheerders, zoals kassamedewerkers en klantenservicemedewerkers aan de voorkant, aan dat dit een factor is waar bedrijven in alle sectoren aandacht aan moeten besteden. Naarmate deze nieuwe werknemers de arbeidsmarkt betreden, hebben ze minder begrip van de verwachte normen en gedragingen. Wat betreft bedrijfspraktijken hebben oudere werknemers een solide begrip ontwikkeld van welke praktijken acceptabel zijn en welke niet. Daarom zouden ondernemers actief moeten werken aan het creëren van beleid dat de HIPAA-overeenkomst inzake vertrouwelijkheid van werknemers weerspiegelt, die een algemeen aanvaarde norm is geworden om ervoor te zorgen dat klanten zich comfortabel voelen bij het delen van hun persoonlijke informatie. Op hun beurt zullen ze een vertrouwensband ontwikkelen tussen het bedrijf en de gemeenschap.
Als het gaat om het ontwerpen van de gebieden van een winkelcentrum om privacyvoorzieningen aan te bieden die de esthetiek niet compromitteren, is één ding duidelijk: ontwerpelementen die afleidende zicht- en geluiden blokkeren maar toch privacy bieden. Bijvoorbeeld, als je een stallachtige opstelling voor ogen hebt, probeer dan houten panelen toe te voegen om een gevoel van privacy te creëren, terwijl je de ontwerpen open houdt voor gemakkelijke onderhouds- en schoonmaakroutines. Houd echter de esthetiek en toegankelijkheid in gedachten, aangezien winkelomgevingen voortdurend veranderen en ze moeten worden ontworpen voor ultieme toegankelijkheid.